Migracja pomiędzy urządzeniami

Migracja pomiędzy urządzeniami

Jest wtorek 13.06.2017 godzina 23:59
Właśnie brałem prysznic i przypomniało mi się do jakich wniosków doszedłem dzisiaj w pracy. Przeprowadzałem analizę kampanii reklamowej jednej z marek na YT i mocno wbił mi się w pamięć jeden fakt. Najwięcej wyświetleń koło 43% zostało zliczonych na tabletach, kolejne 31% na komputerach, 22% na telefonach, 4,3% na telewizorach i 0,1%  na konsolach do gry. Procentowe rozłożenie czasu wyświetlania wygląda niemal identycznie.

Po pierwsza to najbardziej mnie zszokowała liczba odtworzeń na TV, ja nie używam YouTuba w telewizorze i nie znam osób które by takie coś praktykowały dlatego szok. Drugi fakt który mnie uderzył to pierwsze miejsce tabletów. Pamiętam jak w reklamach na fcb te urządzenia to był zawsze margines typu 3-6%, a tu proszę pierwsze miejsce.

Muszę zaznaczyć, że kierowanie reklamy nie było jakieś specyficzne- grupa wiekowa, określone województwa i zainteresowania lub określone kanały.

Co z tego wynika?

To że liczby trzeba analizować bo nie zawsze to co doświadczamy jest próbą reprezentatywną, no i to, że komputery odchodzą do lamusa. Jednocześnie trzeba uważać, bo pamiętajmy, że ruch mobilny często domyślnie odtwarza się bez dźwięku! Kolejnym  wnioskiem jest to, że nasza reklama może będzie wyświetlana zarówno na ekranie 4 cale jaki i 54 cale. Jak to wpłynie na produkcję? No właśnie...

Komentarze